Jaký zvolit druh potisku
U produktu je více možností potisku. Jaký vybrat?
U každého produktu najdete dostupné tiskové technologie i s jejich popisem. Určitě to však není žádné dogma. Pokud nemáte svou oblíbenou technologii nebo si nevíte s výběrem rady, nemusíte se zatěžovat, my vám rádi poradíme tak, aby potisk odpovídal designu i použití dárku. Důležitá je samozřejmě cena a první, podle čeho se orientujeme, je potřebné množství.
Jednotlivé tiskové technologie a jejich popis:
Digitální tisk
Způsob tisku umožňující tisk ve fotografické kvalitě, vhodný pro menší náklady tisku tiskovin, reklamní předměty, potisk textilu. V oblasti reklamních předmětů je digitální tisk revoluční změnou, kdy již od malých nákladů je možno vyrábět předměty s plnobarevným potiskem a tím zvýšit míru jejich efektivity a zdůraznit reklamní sdělení.
Flexotisk
Flexotisk je technologie vhodná především pro potisk obalových materiálů, např. samolepicích etiket, papírových sáčků, většího množství igelitových tašek a mnoha dalších, umožňuje tedy nejen potisk papíru, ale také plastových fólií. Princip spočívá v tom, že předloha je převedena do tzv. štočků a následně přenášena na potiskovaný materiál přímo z povrchu elastické (pružné) tiskové formy.
Gravírování
Technologie vhodná pro značení produktů z mnoha druhů materiálů. Hlavní výhodou je luxusní vzhled, vysoká odolnost, nesmazatelnost a rychlost zpracování. Požadované logo se vypaluje paprskem, díky tomu jsou i malá loga velmi přesná. Neumožňuje aplikaci více barev.
Nejčastěji gravírované materiály jsou kov, dřevo, sklo, nicméně bez problémů lze gravírovat i do plastů, plexiskla, gumy, silikonu, kamene nebo papíru. U všech materiálů dosahujeme výborných výsledků a reklamní předměty obrandované touto technologií vypadají opravdu skvěle.
Ofset
Ofsetový tisk je stále ta nejdokonalejší technika tisku. Technologie, kdy se z tiskových plátů přenáší barva na pryžový válec a následně na potiskovaný materiál, nejčastěji papír, umožňuje tisk v té nejvyšší kvalitě. Velkou výhodou ofsetového tisku je nízká cena při větším množstvím tisku, zde opravdu platí pravidlo "čím více vytisknete, tím méně zaplatíte", jelikož většina nákladů vzniká před samotným spuštěním tisku. Pro tisk se používají vždy pouze čtyři základní barvy, tzv. CMYK.
Ražba
Ražba je efektní možnost značení reklamních předmětů z kůže, koženky, ale i plastu, papíru nebo kovu. Ražbou tlakem dochází k plastické deformaci materiálu za použití tlaku a tepla speciální raznicí. Velkou výhodou této technologie je luxusní vzhled a vysoká odolnost a životnost reklamního sdělení. Ražbu od nás prováději skuteční zkušení mistři ve svém oboru a je tak možné se spolehnout, že výsledek bude té nejvyšší technické úrovně a kvality.
Ražba do kůže nebo koženky se nejčastěji používá pro brandování diářů, pásků a ostatních kožených doplňků.
Samolepka
Pro DÁRKY, KTERÉ svojí povahou nebo materiálem NEJSOU VHODNÉ PRO ŽÁDNÝ POTISK je ideální variantou branding pomocí samolepky. Samolepky se tisknou plnobarevnou digitální technologií standardně na bílý papír, zajímavou možností je tisk na čirou, transparentní samolepku, která je pro označení reklamních předmětů dobrou volbou. Pro dosažení většího efektu se dají použít i různé povrchové úpravy jako je laminace nebo parciální UV lak, samozřejmostí je také výsek do libovolných tvarů nebo možnost tzv. non-perm samolepky, která po odstranění nenechává na předmětech žádné stopy.
Sítotisk
Sítotiskovou technologií lze potiskovat všechny běžně dostupné druhy materiálů, jedinou podmínkou je rovný plochý povrch. Nejčastěji ho používáme na potisk triček a reklamního textilu, samozřejmostí je ale i potisk reklamních předmětů z plastu, kovu, kůže, dřeva, papíru, skla a keramiky.
Pro každý potiskovaný materiál se používají speciální barvy. Jednoznačnou výhodou sítotisku je naprostá barevná stálost, trvanlivost potisku a současně příznivá cena.
Právě u reklamního textilu (trička, mikiny, čepice, batohy, deštníky,...) je sítotisk tou nejtrvalejší a nejkvalitnější volbou potisku. Plastizolová barva nanesená přímo na textil se při vysoké teplotě vysuší a zapeče nebo barvu můžeme nanést na přenosový papír, opatřit ji vrstvou lepidla (práškového nebo tekutého), zasušit v termotunelu a termolisem přenést na textil.
Se sítotiskovou technologií se můžete setkat také u PE tašek, obalů, diářů, kalendářů, novoročenek, vizitek, šňůrek na krk, přístrojových panelech atd.
Sublimace
Extrémně odolná tisková technologie vhodná zejména pro aplikaci na textil. Funguje na principu přenosu motivu ze speciálního přenosového papíru přímo na brandovaný předmět. Nejtypičtějším příkladem je použití na sportovní dresy, v oblasti reklamních předmětů má však také svoje nezastupitelné místo. Lze ji použít při potisku vlajek, banerů, triček, šátků, klíčenek na krk, mikroutěrek, polštářků, ručníků se speciální bordurou pro sublimační potisk...jedinou podmínkou je složení materiálu, kdy je zapotřebí, aby materiál byl minimálně 65% PES, což je jediné omezení. Jeho velkou výhodou jsou výsledné brilantní barvy, tisk ve fotokvalitě, neomezená životnost potisku, který odolává oděru, praní, chemickému čištění, je zdravotně a ekologicky nezávadný.
Tamponový tisk
Tamponový potisk (tampontisk) je jednou z nejpoužívanějších technologií při potisku reklamních předmětů. Používá se většinou na drobnější předměty jako jsou kuličková pera, klíčenky, kalkulačky, diáře, sklenice, golfové míče, elektronika a mnoho dalšího.
Jeho velkou výhodou je všestrannost tisku, kdy i při velice malých motivech zůstává zachována vysoká kvalita a čitelnost. Tiskne se přímými barvami dle vzorníku Pantone.
S tamponovým potiskem se nesetkáváme pouze v oblasti potisku reklamních předmětů, ale možná před sebou právě máte klávesnici, mobil nebo ovladač od televize, které byly právě touto technologií potisknuty.
Transferový tisk
Efektní způsob pro potisk reklamních předmětů. Díky technologii, kdy se motiv tiskne na papír a následně za vysoké teploty přenáší na předmět. Nejčastěji se používá pro potisk hrnků, textilu, batohů a tašek, klíčenek na krk, kšiltovek atd. Je vhodný při složitějších motivech, při tisku na špatně dostupných místech. Jeho další výhodou je dosažení brilantních barev potisku, trvanlivost při praní a mytí v myčce, vysoká krycí schopnost a možnost použití na více produktů při jedné výrobě, vytváření sérií atd.
Vložená karta
Pro dárky, které svojí povahou nebo materiálem nejsou vhodné pro žádný potisk je ideální variantou přiložení kartičky s logem nebo reklamním sdělením. Karty se tisknou digitální technologií, přidanou hodnotou je možnost plnobarevného CMYK tisku, volba vlastní velikosti, materiálu, povrchové úpravy, využít lze i personalizaci jednotlivých kartiček, kdy se může měnit nejen text, ale i obrázek na jednotlivých kartách.
Výšivka
Výšivka je velice kvalitní a dobře vypadající způsob označení textilních výrobků vaším logem nebo reklamním sdělením. Maximální velikost výšivky je 30x25 cm a lze použít až 15 barev vyšívacích nití na jeden motiv. Velkou výhodou je trvanlivost výšivky, její odolnost vůči praní a estetická hodnota.
Výšivky se u nás zhotovují na nejmodernějších vícehlavých vyšívacích automatech značky TAJIMA, které představují absolutní špičku v oblasti strojního vyšívání. Přednostmi jsou potom rychlost, vysoká kvalita a příznivá cena.
Zajímavou alternativou je také zhotovení nášivek nebo plastických výšivek. Vyšívat se dají ručníky a froté výrobky, reklamní oblečení, čepice, tašky, batohy, uniformy a spoustu dalšího.
3D etiketa
Samolepící etikety zalité pryskyřicí, které po zaschnutí vytvoří 3D efekt. Jejich výhodou je nejen působivý vzhled, ale také díky překrytí vytištěného motivu ochrannou vrstvou odolnost vůči povětrnostním, mechanickým vlivům a vodě, stálobarevost, dlouhá životnost. V oblasti výroby reklamních předmětů mají své nazastupitelné místo díky šiokým možnostem využití. Jsou vhodné pro efektní označení klíčenek, USB flash disků, vlastních produktů nebo jako drobný rozdávací dárek na podporu corporate identity.