Konec nudným reklamním předmětům

Konec nudným reklamním předmětům

Všichni dobře vědí, jak takový reklamní předmět vypadá. Méně známou skutečností potom už je, jak účinný je to marketingový nástroj a jak nejlépe využít jeho možnosti.

3. 1. 2016

Proto jsme pro vás připravili praktický článekKonec nudným reklamním předmětům, kde se můžete dozvědět nejen, jak to s reklamními předměty ve skutečnosti je, ale také tam najdete rady, jak nejlépe vybrat váš reklamní předmět tak, abyste byli nadšení nejen vy, ale hlavně vaši zákazníci, váš šéf i váš firemní rozpočet.

Žádný strach. Není to nic složitého. Po přečtení seriálu pro vás bude správný výběr reklamních předmětů hračka.

Nejsou reklamní předměty už jen pouhý přežitek?

Reklamní předměty jsou zlatou střední cestou mezi užitečným produktem a offline reklamou. Z odborných výzkumů* vyplývá, že reklamní předměty jsou ve skutečnosti jedním z nejefektivnějších způsobů budování značky. Díky skutečnosti, že 3D reklama obtěžuje ze všech nejméně a lidé milují získávání dárků zadarmo, je to skvělá možnost, jak tohoto faktu využít a nabídnout vašim klientům nebo perspektivním zákazníkům předmět, který uvítají. Údaje těchto výzkumů hovoří jasně – 94% procent zákazníků si i po dvou letech dokázalo úspěšně vybavit jméno značky, která byla umístěna na reklamním předmětu a co je neméně důležité, ze stejné studie vyplývá, že celých 20,9% zákazníků uskutečnilo u této společnosti nákup, mnohem časteji než u ostatních médií – po shlédnutí tištěné reklamy (13,4%), TV reklamy (7,1%) nebo online reklamy (4,6%).
Díky těmto údajům lze jasně obhájit efektivitu nákladů vynaložených na nákup firemních reklamních předmětů.

Překvapivě je tedy hodnota ROI (Návratnost investice) týkající se reklamních předmětů v průměru mnohem vyšší než u ostatních reklamních kanálů. Jednou z dalších nezanedbatelných výhod je, že k šíření vašeho firemního jména nebo sdělení prostřednictvím reklamních předmětů není zapotřebí dalších nákladných prostředků vynaložených do sdělovací reklamy a médií.

Takže potisknout a rozdat?

Spektrum  reklamních předmětů může být opravdu široké, od zaběhlých kuličkových per, reklamního textilu, kalendářů přes dárky z kategorie moderních technologií po funkční reklamní předměty nebo cíleně vybrané dárky pro určitou skupinku zákazníků. Různé jsou také kanály a příležitosti, jejichž prostřednictvím se předměty šíří. Veletrhy, firemní akce, osobní schůzky, hromadné rozesílky nebo příbaly jsou jen krátkým výběrem z možností.
Efektivní je tedy použít reklamní předměty v rámci promyšleného marketingového mixu a příbližit se tak svým zákazníkům co nejvíce.

Najít vhodný dárek, který by poskytnul funkční využití a posloužil zároveň dané reklamní kampani je jedna z nejtěžších disciplín a bohužel bývá velmi často opomíjena a nahrazena “oblíbenou klasikou”, která zdaleka nepřináší tak uspokojivé výsledky.

Nákup reklamních předmětů by opravdu měl být součástí strategického plánování. Ano, můžete nakoupit nějaké předměty, opatřit logem společnosti a vesele rozdávat (lidé brát budou), ale pokud nejsou součástí uceleného plánování, je tu velké riziko, že jste peníze vyhodili z okna.

Riziko???

Než zakoupíte reklamní předměty, je tedy zapotřebí se zamyslet nad potřebami vašich stávajícíh nebo potenciálních zákazníků, jaké reklamní předměty odpovídají také vašemu firemnímu přesvědčení a image, jaká jsou očekávání od přínosu reklamních předmětů, prozkoumat ty nejlepší příležitosti a v neposlední řadě zvážit i jak velkou část rozpočtu použijete na reklamní předměty.

*studie asociace PPAI 2009.

 

 

 

Obálka
 

Nepřehlédněte další články

Novinky e-mailem